Krijg ik nog praktische informatie over het kamp (wat moeten we meegeven, waar aanmelden, ...)?
Ja hoor! Enkele dagen voor de start van het kamp ontvang je per mail praktische informatie. Heb je deze mail gemist of niet ontvangen, kijk dan zeker ook even op je dashboard, want ook daar kun je deze terugvinden. Heb je nog vragen, neem dan contact met ons op per mail info@impactantwerp.be.
Wat moet mijn kind meenemen op kamp?
Dat kan variëren van kamp tot kamp. We verwijzen naar de praktische informatie om te weten te komen wat er specifiek nodig is op het kamp waar je kind is ingeschreven. Op ieder kamp nemen de deelnemers zelf een lunchpakket mee, drinkbus water, een gezond tussendoortje, een stukje fruit.
Waarvoor is mijn kind verzekerd op kamp?
Alle deelnemers zijn verzekerd voor persoonlijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid tijdens de activiteiten. Bij een ongeval kun je steeds bij de kampverantwoordelijke terecht. De kampverantwoordelijke beschikt over een verzekeringsformulier dat je onmiddellijk na het ongeval kunt laten invullen door de arts. Nadien bezorg je het formulier én een klever van het ziekenfonds terug aan de kampverantwoordelijke of stuur je het op naar Impact, Selderstraat 7A, 2060 Antwerpen. Stuur het formulier NIET rechtstreeks naar de verzekeringsmaatschappij. Voor ‘ziek’ worden is er geen verzekering voorzien. Impact kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor diefstal, verlies en/of schade aan persoonlijke bezittingen. Schade aan of diefstal van persoonlijke bezittingen is niet verzekerd (bv. tandbeugels, gsm, kleding, uurwerken, fiets, …). Dat is dus op eigen risico.
Mag mijn kind alleen naar huis na het kamp?
Bij je inschrijving kun je als ouder toestemming geven om je kind alleen naar huis te laten gaan. Heb je dit niet bij de inschrijving gedaan, dan moeten we een schriftelijke toestemming ontvangen, ondertekend door de ouder. We kunnen geen kinderen alleen op locatie laten of alleen naar huis laten gaan, zonder deze toestemming.
Mijn kind heeft zorgnoden. Waar kan ik meer informatie meegeven aan de monitoren?
Elke zorgvraag die wij krijgen, zullen we binnen onze mogelijkheden bekijken. Alles begint echter bij goede en open communicatie. Laat ons bij de inschrijving weten wat de zorgnoden zijn voor de deelnemer. Zo kunnen we van bij de start de juiste opvolging bieden. Wanneer nodig zal er contact worden opgenomen om te bespreken wat er nodig is om de deelnemer een aangename week te bezorgen. Mocht de zorgvraag te complex zijn, dan kan het helaas zijn dat we in samenspraak moeten beslissen dat er geen deelname mogelijk is. De kampverantwoordelijke en monitoren van de kamplocatie worden voor de start van het kamp gebrieft over de deelnemers en over wie welke opvolging nodig heeft. Tijdens het kamp kan je zelf ook steeds terecht bij de kampverantwoordelijke en de monitor van de deelnemer met je vragen en bezorgdheden. We raden ook steeds aan om de eerste kampdag tijdig aanwezig te zijn, zodat jullie kunnen kennismaken en eventuele zaken nog kunnen bespreken met elkaar. Impact behoudt het recht om ook tijdens het kamp te beslissen dat verdere deelname niet mogelijk is. Dit na contact met de ouder en met weloverwogen redenen. De dagen dat verdere deelname niet meer mogelijk is, zullen worden terugbetaald. Heb je vragen over inclusie of heb je een zorgvraag, aarzel dan niet om ons te contacteren via info@impactantwerp.be
Wat als mijn kind afwezig of ziek is tijdens het kamp?
Bij afwezigheid van de deelnemer is het belangrijk om zo snel mogelijk de kampverantwoordelijke in te lichten, liefst voor de start van het kamp. Het nummer van de kampverantwoordelijke hangt uit bij het onthaal op de kamplocatie. Een terugbetaling voor de gemiste dagen is mogelijk als je een geldig medisch attest binnen de 7 werkdagen na het kamp doorstuurt naar info@impactantwerp.be. Aanvragen en attesten die later ontvangen worden, zullen niet meer worden aanvaard. Er wordt altijd een kost van 15 euro aangerekend, ook bij afwezigheid van één dag.