Impact Kampen

Algemene voorwaarden

Impact BV, is een commerciële organisatie die kampen zonder overnachting organiseert voor kinderen van 3 tot 12 jaar. Alle activiteiten worden begeleid door opgeleide Impact monitoren. Op iedere kamplocatie is er continu een kampverantwoordelijke aanwezig.

Deze voorwaarden zijn van toepassing op de kampen die Impact autonoom organiseert. Voorde kampen in samenwerking met een partner (bijvoorbeeld Antwerpse Sportweken) verwijzen we door naar de algemene voorwaarden van de betreffende partner.

Inschrijving
Een inschrijving mag enkel worden uitgevoerd door een meerderjarige. De persoon die de inschrijving doet, is verantwoordelijk voor de inschrijving en de betaling. Een meerderjarige kan minderjarige familieleden toevoegen en deze inschrijven.

Nadat je via de website van Impact een aanvraag tot inschrijving hebt ingediend, kom je in onze betaalmodule. Zodra je bevestigt, is de inschrijving definitief.

Opgelet: De annuleringsvoorwaarden gelden vanaf je een inschrijving hebt gedaan, ook al isdie zonder gevolg van betaling. Je inschrijving vervalt niet automatisch als je niet betaalt binnen de termijn. Wanneer je je inschrijving wil ongedaan maken, kan dit enkel door een mail testuren naar info@impactantwerp.be.
Zie verder bij “annuleren”.

Leeftijden
De vooropgestelde leeftijden die op onze kampen gelden, worden strikt nageleefd. Op onze website staan de leeftijden op geboortejaar, we hanteren echter de effectieve geboorte datums referentie. Zo zijn bijvoorbeeld Mini kampen (kleuters) voor kinderen van 3 tot en met 6 jaar.De deelnemer moet de juiste leeftijd hebben uiterlijk tijdens de kampweek.

Prijzen
De kampprijs die je op onze website kan vinden omvat alle kosten: deelname, voor- en naopvang, accommodatie, begeleiding, materiaal en verzekering persoonlijke ongevallen (tenzij anders vermeld).

Betalen
Na je inschrijving kan je onmiddellijk online betalen. Je kan ervoor kiezen het te betalen bedrag in delen te betalen via je dashboard. Het totaal te betalen bedrag moet voldaan zijn tegen de vervaldatum van de factuur.

Betalen via overschrijving kan ook, hiervoor doe je een aanvraag per mail naar info@impactantwerp.be

Bij niet-betaling van de factuur tegen de vervaldatum, zal een herinneringsmail worden gestuurd. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Als de factuur na deze herinnering onbetaald blijft, heeft Impact het recht uw inschrijving te annuleren en een annuleringskost van 15 euro aan te rekenen.

Uitstel van betaling
Een aanvraag voor een aangepast betalingsplan stuur je per mail naar info@impactantwerp.be

Aansprakelijkheid
De prestaties van Impact starten op de accommodatie, zodra de ouder zich aanmeld bij het onthaal en eindigt bij het afmelden. Bij aankomst op het kamp is aanmelden van je kind(eren)verplicht. Er zal iemand klaar zitten om jullie te verwelkomen en de aanwezigheid te noteren. Bij het afhalen moeten de ouders zich afmelden bij de kampverantwoordelijke. We wijzen zowel de monitoren als ouders op het belang van het aan- en afmelden van de deelnemer. Dit zorgt voor een controle op de aan- en afwezigheden (is onder andere belangrijk bij een mogelijke evacuatie) en op het ‘veilige’ vertrek van de deelnemer. Je kunt bij de inschrijving jouw kind toestemming geven om zonder begeleiding naar het kamp te komen. Dit kan enkel schriftelijk. Indien je dit toestaat, zal je kind zich aan- of afmelden bij de monitor.

Medicatie: de Wet bepaalt dat alleen bevoegde artsen en medische beroepen een diagnose kunnen stellen en medicatie mogen toedienen. Als er op kamp medicatie moet worden toegediend door een monitor, dan kan dit alleen met vooraf een schriftelijke verklaring van de artsen ouder te bezorgen aan info@impactantwerp.be
De monitor of Impact kan niet aansprakelijk worden gesteld voor mogelijke gevolgen of bijwerkingen ten gevolge van het toedienen van de medicatie.

De ouder erkent dat alle activiteiten en zorg die binnen Impact kampen worden verleend, worden uitgevoerd in naam van Impact. In geval van schade, letsel of verlies dat zich voordoet tijdens het kamp, stemt de ouder ermee in dat zij geen rechtstreekse vordering kunnen instellen tegen de individuele medewerkers van Impact.

Impact kan niet verantwoordelijk worden gesteld bij verlies of schade aan persoonlijk materiaal van de deelnemer (inclusief gsm, fiets), zelfs niet wanneer deze in bewaring werd gegeven bij Impact.

Beeldmateriaal
Tijdens de activiteiten wordt er regelmatig beeldmateriaal genomen. Deze kunnen dienen voor publicitaire doeleinden als je daar toestemming voorhebt gegeven. Je kan je voorkeur doorgeven bij je inschrijving of op je dashboard.

Afwezigheid tijdens het kamp
Bij afwezigheid van de deelnemer is het belangrijk om zo snel mogelijk de kampverantwoordelijke in te lichten, liefst voor de start van het kamp. Het nummer van de kampverantwoordelijke hangt uit bij het onthaal op de kamplocatie. Een terugbetaling voor deze gemiste dag(en) is niet mogelijk.

Ziekte
Bij afwezigheid van de deelnemer is het belangrijk om zo snel mogelijk de kampverantwoordelijke in te lichten, liefst voor de start van het kamp. Het nummer van de kampverantwoordelijke hangt uit bij het onthaal op de kamplocatie.

Een terugbetaling voor de gemiste dagen is mogelijk als je een geldig medisch attest binnen de 7 werkdagen na het kamp doorstuurt naar info@impactantwerp.be. Aanvragen en attesten die later ontvangen worden, zullen niet meer worden aanvaard. Er wordt altijd een kost van 15euro aangerekend, ook bij afwezigheid van één dag.

Zindelijkheid
Van kinderen die deelnemen aan onze kampen verwachten we dat ze zindelijk zijn, d.w.z. dat ze zelf kunnen aangeven wanneer ze naar het toilet moeten en kunnen ophouden tot ze op het toilet zitten. Als we vaststellen dat uw kind niet zindelijk is, kan Impact beslissen om de deelname stop te zetten.

Voor- en naopvang
Het kamp start telkens om 9 uur en eindigt om 16 uur. De vooropvang start om 8 uur en de naopvang eindigt uiterlijk om 17 uur.

Tijdens de voor- en naopvang worden geen georganiseerde activiteiten voorzien, enkel toezicht door de monitoren. Er is wel materiaal beschikbaar waarmee de kinderen vrij kunnen spelen.

Middagpauze
De middagpauze gebeurt onder toezicht van de monitoren. De deelnemers zorgen elke dag zelf voor een lunchpakket en een drankje. Alle deelnemers blijven tijdens de middagpauze op het kamp.

Fiscaal attest
Als commerciële organisatie komt Impact niet in aanmerking om fiscale attesten voorvakantie-aanbod uit te reiken.

Verzekering
Alle deelnemers zijn verzekerd voor persoonlijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid tijdens de activiteiten. Bij een ongeval kan je steeds bij de kampverantwoordelijke terecht. De kampverantwoordelijke beschikt over een verzekeringsformulier dat je onmiddellijk na het ongeval kan laten invullen door de arts. Nadien bezorg je het formulier én een klever van het ziekenfonds terug aan de kampverantwoordelijke of stuur je het op naar Impact, Selderstraat 7A, 2060 Antwerpen. Stuur het formulier NIET rechtstreeks naar de verzekeringsmaatschappij.

Voor ‘ziek’ worden is er geen verzekering voorzien.

Impact kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor diefstal, verlies en/of schade aan persoonlijke bezittingen. Schade aan of diefstal van persoonlijke bezittingen is niet verzekerd (bv.tandbeugels, gsm, kleding, uurwerken, fiets, …). Dat is dus op eigen risico.

Verloren voorwerpen
Alle kledingstukken moeten in de mate van het mogelijke getekend worden met de naam van de deelnemer. Noch Impact, noch de monitoren kunnen verantwoordelijk worden gesteld voor verloren voorwerpen. Mogelijke verloren voorwerpen kunnen worden bevraagd bij Impact.

Tegemoetkoming ziekenfonds
Veel ziekenfondsen voorzien een tegemoetkoming voor opvang tijdens de schoolvakanties. Je deelname attest kan je na afloop van het kamp terugvinden op je dashboard. Je kan je gegevens steeds verbeteren op je dashboard of laten aanpassen door Impact. Stuur hiervoor een mail naar info@impactantwerp.be

Inclusie
Elke zorgvraag die wij krijgen, zullen we binnen onze mogelijkheden bekijken. Alles begint echter bij goede en open communicatie. Laat ons bij de inschrijving weten wat de zorg noden zijn voor de deelnemer. Zo kunnen we van bij de start de juiste opvolging bieden. Wanneer nodig zal er contact worden opgenomen om te bespreken wat er nodig is om de deelnemer een aangename week te bezorgen. Mocht de zorgvraag te complex zijn, dan kan het helaas zijn dat we in samenspraak moeten beslissen dat er geen deelname mogelijk is.

De kampverantwoordelijke en monitoren van de kamplocatie worden voor de start van het kamp gebrieft over de deelnemers en over wie welke opvolging nodig heeft. Tijdens het kamp kan je zelf ook steeds terecht bij de kampverantwoordelijke en de monitor van de deelnemer met je vragen en bezorgdheden. We raden ook steeds aan om de eerste kampdag tijdig aanwezig te zijn, zodat jullie kunnen kennismaken en eventuele zaken nog kunnen bespreken met elkaar.

Impact behoudt het recht om ook tijdens het kamp te beslissen dat verdere deelname niet mogelijk is. Dit na contact met de ouder en met weloverwogen redenen. De dagen dat verdere deelname niet meer mogelijk is, zullen worden terugbetaald. Heb je vragen over inclusie of heb je een zorgvraag, aarzel dan niet om ons te contacteren via info@impactantwerp.be

Privacy
Via de inschrijving verzameld Impact persoonsgegevens. De verwerking van deze gegevens kadert altijd binnen de organisatie van het kamp. We gebruiken je gegevens ook om je te informeren over de diensten en activiteiten van Impact. Je kan je voorkeur via je dashboard instellen.

Annuleringsvoorwaarden kampen

Door de ouder

1. Annuleren wegens medische redenen
Je stuurt hiervoor je aanvraag en het geldig medisch attest binnen de 7 werkdagen na het kamp door per mail naar info@impactantwerp.be. Aanvragen en attesten die later ontvangen worden, zullen niet meer worden aanvaard. Bij elke annulering wordt er altijd een administratieve kost van 15 euro aangerekend, ook bij afwezigheid van één dag.

2. Annuleren wegens andere redenen
Wanneer u nog niet, deels of volledig heeft betaald gelden volgende voorwaarden.          
Annuleren tot 7 kalenderdagen voor de start van de kampweek(*): In geval van annulering zonder medische reden wordt er geen terugbetaling voorzien. Gelieve de annulering per mail door te geven aan
info@impactantwerp.be.              

Annuleren binnen de 14 tot 7 kalenderdagen voor de start van de kampweek (*): In geval van annulering zonder medische reden wordt er een terugbetaling van 50% op uw inschrijvingsgeld voorzien. Gelieve de annulering per mail door te geven aan
info@impactantwerp.be.

Annuleren tot 14 kalenderdagen voor de start van de kampweek: Je inschrijving kan kosteloos worden geannuleerd. Je moet hiervoor een mail sturen aan
info@impactantwerp.be (telefonisch annuleren is niet mogelijk).(*) Voor de start van de kampweek = Wanneer je een dagkamp boekt voor een donderdag, dan tellen we de kalenderdagen tot de start van de kampweek op maandag! Bv. Je schrijft in voor een dagkamp op donderdag 10 april, dan kan je kosteloos annuleren tot maandag 24 maart (dit is 14 dagen voor de start van de kampweek).

Door Impact

Als de kampweek niet kan doorgaan, worden de ouders van de deelnemers verwittigd per mail. Het gestorte inschrijvingsgeld zal volledig worden terugbetaald.

Wanneer u niet tijdig hebt betaald, heeft Impact het recht uw inschrijving te annuleren. Wanneer u inschrijft binnen de 14 werkdagen moet u onmiddellijk betalen en gelden de annuleringsvoorwaarden zoals hierboven beschreven (zie annuleren door ouder).

Verjaardagsfeesten

Klasactiviteiten

Klasactiviteiten